Dersin Adı | Bitirme Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMD 498 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bitirme Projesi dersinin ana hedefi öğrencilere kendi ilgi alanları doğrultusunda seçecekleri, karmaşık ve ileri düzeyde bir multimedya tasarım projesini üretme sürecinde yön göstermektir. Bitirme projesinde öğrencilerden lisans eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgileri uygulamaya dökmeleri beklenmektedir. Bu ders öğrencileri karmaşık ve çok katmanlı tasarım problemlerini çözme becerileriyle donatmayı ve kendi tasarım süreçlerine yöneltecekleri kritik bir tasarım gözünü/bakışını geliştirmelerini sağlamayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler, kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerinden haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kapsamlı bir multimedya projesine doğru geliştirecek ve en sonunda, bir sergi/sunum hazırlayarak proje aşamalarını tamamlayacaklardır. Bu derste öğrenciler, kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerinden haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kapsamlı bir multimedya projesine doğru geliştirecek ve en sonunda, bir sergi/sunum hazırlayarak proje aşamalarını tamamlayacaklardır. Bu derste öğrenciler, kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerinden haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kapsamlı bir multimedya projesine doğru geliştirecek ve en sonunda, bir sergi/sunum hazırlayarak proje aşamalarını tamamlayacaklardır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje önerisinin ve çalışma planının gözden geçirilmesi | Öneri taslakları ve çalışma planının getirilmesi |
2 | Grup kritikleri | Grup kritiği için yeni bir çalışmanın hazırlanması |
3 | İlk jüri ve kişisel kritikler | Kişisel kritik için gözden geçirilen önerinin sunumunun hazırlaması |
4 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
5 | Kişisel kritikler | Grup tartışması/kritiği için bir sergi planı getirilmesi |
6 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
7 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
8 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
9 | İkinci Jüri | Sunuma hazırlık |
10 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
11 | Final kritikleri | Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi |
12 | Final kritikleri | Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi |
13 | Final kritikleri | Dijital dökümanlar, Process defteri, çalışmanın fotoğrafları, katalog metni |
14 | Final projenin teslimi | Sergi kurulumu için tüm malzemelerin getirilmesi |
15 | Sergi ve jüri | Final sunumların hazırlanması |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Belirli bir ders kitabı izlenmeyecektir. Gerekli okuma materyalleri öğrencilere sağlanacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Andrea Bennett, Design Studies, 2006. Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. Bill Moggridge, Designing Interactions, 2007 David E. Grey, Doing Research in the Real World, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | - | |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 12 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 24 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 24 | |
Proje | 1 | 100 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 300 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest